Persbericht: Vlaamse inbreng bij het grootste zonnepanelenpark ter wereld Afdrukken

Boutersem, 2 mei 2013

In maart luidde de nieuwsdienst van de vrt nog de noodklok in verband met de drastische daling aan bestellingen voor nieuwe installaties van zonnepanelen in België. Niet zo in India. In de Indiase deelstaat Gujarat bevindt zich het “Charanka Solar Park”, het grootste en nog steeds groeiende zonnepanelenpark ter wereld.

De firma ‘Materials Consult’ is verheugd een substantiële bijdrage te mogen leveren bij de verdere uitbouw van het Charanka Solar Park. Het materiaalkundig adviesbureau uit het Vlaams-Brabantse Boutersem werd gevraagd om een advies te verlenen in verband met de kwaliteitsbewaking van de draagstructuren waarop een gedeelte van de zonnepanelen rusten. Of zoals zaakvoerder Frans Vos het verwoordt: “Hernieuwbare energie is maar duurzaam in de mate dat ook de energieproducerende  installaties en de daarbij gebruikte materialen duurzaam zijn. Met gerichte materiaalkundige adviezen draagt Materials Consult dagelijks bij aan een milieuvriendelijke toekomst”.

Voor meer informatie:

Dr. ir. Frans Vos